İş

TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “Yerel Zincirler Buluşuyor” etkinliğinde konuştu. İfade

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, tüketicinin aynı ürünü aynı ambalajda ama daha düşük gramajla sunarak aldatıldığını belirterek, “Bu esasen tüketicilerin yaşadığı bir sorun. Bunu önlemek adına perakende satışa sunulan ürünlerde ‘standart ağırlık uygulaması’nı devreye almak istiyoruz.” Konuşmamız lazım.” dedi.

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) tarafından düzenlenen ve üreticiden tedarikçiye, perakendeciden halka hizmet veren firmalara kadar binlerce paydaşı bir araya getiren Yerel Zincirler Buluşuyor (YZB) 2023 etkinliği, İstanbul Haliç Kongre Merkezi’nde temasıyla başladı. “Birlik-Beraberlik”.

TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, burada yaptığı konuşmada, 14. Yerel Zincirler Buluşuyor Konferansı’nın marka haline geldiğini ve son 10 yılda 8 kez etkinliğe katıldığını belirtti.

Üretim, tedarik ve lojistiğin son ayağı olan perakende departmanının ürünleri müşteriyle buluşturan çok büyük bir organizasyon olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, departmanın ülke ekonomisinin barometresi ve istihdam fabrikası olduğunu belirtti.

Hisarcıklıoğlu, perakende şubesinin ekonominin öncü göstergesi olduğunu vurgulayarak, perakende verilerinin tüm dünyada kritik bir ekonomik gösterge olarak kullanıldığını belirtti.

Türkiye’nin büyümesinde perakende sektörünün gelişmesinin büyük payı ve katkısı olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, “Çünkü perakende sektörü sadece yerel ekonomiyi büyütüp üretimi artırmakla kalmıyor, aynı zamanda yerel kaynakların yerel KOBİ’ler tarafından işlenerek tüketiciye sunulmasını da sağlıyor. Marketler, yerel zincirlerimiz bu departmanın lokomotifidir.” dedi.

Yerel zincir marketler; Yerel ekonominin güçlendirilmesi, yerel istihdamın harekete geçirilmesi ve küçük işletmelerin ekonomiye doğrudan katılımı açısından stratejik öneme sahip olduğunu vurgulayan Hisarcıklıoğlu, Türkiye Perakendeciler Federasyonu çatısı altında toplanan yerel market zincirlerinin üreticiler arasında önemli bir köprü görevi gördüğünü belirtti. ve tüketiciler.

“‘Standart gramaj uygulamasına’ geçilmesi konusunu konuşmalıyız”

Rifat Hisarcıklıoğlu, geleneksel gıda perakende kanalının modernleştirilmesinde yerel pazarların çok önemli bir rol oynadığını belirterek, yerel zincirlerin de sağladıkları iş olanaklarıyla kadınların ve gençlerin işgücüne katılımına destek verdiklerini söyledi.

Sektörün yaşadığı sorunlara değinen Hisarcıklıoğlu, “‘Özel markalı’ markalı ürünler KOBİ’lerimizin hem büyümesini hem de markalaşmasını engelliyor. Aynı zamanda sektör içindeki rekabeti de bozuyor. Bir yandan ‘marka’ diyoruz. Ama markalı olanları da ayağımızdan tutuyoruz. Bunun önüne geçilmezse milli “Artık bir sanayimiz olmayacak. Sanayicilerimiz ve üreticilerimiz taşeronlaşacak.” dedi.

Düşük gramajlı ürünlerin de bir başka sorun olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, “Aynı ürünü aynı ambalajda ama gramajı düşük olarak sunarak tüketici aldatılıyor. Bu aslında tüm sektörün yaşadığı bir sorun. Bunu önlemek için biz de bu sorunu çözüyoruz. Perakende satışa sunulan ürünlerde ‘standart ağırlık uygulaması’ getirilmesinden bahsetmeli.” dedi.

Geçmişte alışverişin tek noktadan yapıldığını ancak artık marketten hızlı teslimat şirketlerine kadar pek çok alternatifin bulunduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, şöyle devam etti:

“Alternatifin bu kadar fazla olduğu bir yerde yerel pazarlar olarak ‘kendimizi onlardan nasıl farklılaştırabiliriz?’ sorusunun cevabını verebilmemiz gerekiyor. Öte yandan eski bir tüketici profili yok. Hayat hızla dijitale doğru evriliyor. Tüketici dijital ve alışverişini dijitale taşıyor. Ürün inceleme, ürün karşılaştırma, Ne, nerede, nasıl, marka deneyimi, deneyim paylaşımı, hepsi burada internet. Bunlara daha kolay cevap verebilen daha şanslı olacak. Teknolojiye ayak uyduramayanlar geride kalacak. Gelecek e-ticarette ve taşınabilir uygulamalarda… Bunlara uyum sağlayabilecek olan siz olacaksınız. “Bu nedenle gündemimizde kullanıcı dostu dijital medya tasarımları, taşınabilir uyumluluk, online iş stratejileri ve dijital görünürlük yer almalı.”

“Sektörün geleceği parlak”

TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, veri madenciliğinin dünyada takip edilen bir konu olduğunu belirterek, veri madenciliğinde barkod sisteminin kullanıldığını belirtti.

Herhangi bir market veya mağazanın raflarında bulunan ürünlerin yüzde 99’unun barkodlu olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, “Bu barkodları size ulaştıran ve bu sistemin ülkemizde çalıştırılmasını sağlayan Global Standartlar 1 yani GS1 Türkiye organizasyonudur. TOBB çatısı altında faaliyet gösteren, kasada duyduğunuz o ‘Bip’ sesi.” ‘ sesi arka planda GS1 sisteminin çalıştığını gösterir.” dedi.

Hisarcıklıoğlu, barkod sayesinde tüketicilerin daha güvenli alışveriş yaptığını belirterek, “Dünya Ticaret Örgütü ve Dünya Sağlık Örgütü de ürün ve tedarik zinciri ile ilgili konularda bize başvuruyor. GS1 uygulamalarını yakından takip ederek ve kullanarak, daha verimli ve aktif bir çalışma düzeni sağlayarak, “Tüketici beklentilerine daha hızlı cevap verebilirsiniz.” dedi.

Sektörün geleceğinin parlak olduğuna dikkat çeken Hisarcıklıoğlu, şöyle konuştu:

“Türkiye çok hızlı şehirleşiyor. 1950’de nüfusun sadece yüzde 25’i şehirlerde yaşıyordu, şimdi bu oran yüzde 85’i aştı ve artmaya devam ediyor. Almanya’da 100 yıl süren bir süreç, ülkemizde neredeyse bir nesilde yaşandı. Daha çok kentli bir nüfusla karşı karşıyayız.” “Daha taşınabilir, daha hızlı ve daha kolay tüketmek isteyen büyük bir nüfus var. Biz onların tüketim kalıplarına en uygun, taleplerine en hızlı cevap veren departmanız. O yüzden departmanımızı koruyalım, şirketlerimizi koruyalım.”

Hisarcıklıoğlu, sektörün dijitalleşmesinin önemine vurgu yaparak perakende sektörünün ortaklık ve ortak hareket etme kültürünü öğrenmesi gerektiğini belirtti. Hisarcıklıoğlu, sektöre illerdeki yerel markalarla iş birliği yapma çağrısında bulundu.

Yerel zincirlerin coğrafi işaretli ürünlere sahip çıkmasını isteyen Hisarcıklıoğlu, “20 yıl önce coğrafi işaretli ürünlerimizin sayısı sadece 31’di. Bugün 1.400’ü aştık. TOBB ve oda ve borsalarımız da bu çalışmaya destek verdi. Biz verdik” dedi. Yerel eserlerimize ve yerel varlıklarımıza coğrafi işaretler koyduk ve bunları koruduk.”Biz bu çalışmayı sadece yurt içinde değil yurt dışında da üstlendik. AB’deki çalışmalarımıza da coğrafi işaret tescil ettirdik. Birlik’te koruma altına alınan tescilli coğrafi işaret sayısı 14’e çıktı.” dedi.

İnsanların artık yerel ve doğal ürünleri tercih ettiğini belirten Hisarcıklıoğlu, coğrafi işaretli ürünlerin üreticilere ve girişimcilere yeni fırsatlar açtığını belirtti.

“Yerel zincirler hızla rekabet gücünü kaybediyor”

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Ömer Düzgün de sektörün hızla büyüyen sorunlarına ve geleceğe yönelik tehditlere dikkat çekerek tüm sektör oyuncularını bir araya gelmeye davet etti.

Türkiye genelinde bakkal sayısının 51 bini aştığını belirten Düzgün, “Gıda perakendesinin garantisi olan yerel zincirler hızla rekabet gücünü kaybediyor. Bir tarafta 46 binin üzerinde indirim ve ulusal zincirler, diğer tarafta ise 46 binin üzerinde indirim ve ulusal zincirler var. Öte yandan 5 bin 500 yerli zincir… Sektördeki tüm taraflar birlikte hareket etmezse, “Sadece yerel zincirler değil, yerel üreticiler ve tüm ekosistem kaybedecek. Mağaza açılışlarına yönelik önlem alınmazsa 3 kuşaktır bu işi yapan yerli zincirler tekelleşmeye yenik düşecek.” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu